استنلس استیل از آلیاژ بسیار پر استفاده در صنایع مختلف اعم از دکوراتیو , صنایع پزشکی , لوازمات آشپزخانه و….می باشد چرا که این محصول دارای ویژگی هایی از جمله , استحکام بالا , عدم خوردگی , شکل پذیری مطلوب , سهولت در تمیزی بوده همچنین از دیگر خصوصیات بارز آن می توان به زیبایی و ظاهر چشم نوازش اشاره نمود امروزه بیشتر لوازمات برقی در منزل مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی , اجاق گاز , سینک ظرفشویی و یا حتی رویه برخی کابینت های صنعتی از استیل تهیه شده است که پس از مدتی بعد از استفاده ممکن است لکه های سیاه روی آن به وجود آمده و تیره رنگ شوند در نتیجه در ظاهر آن تأثیر منفی می گذارد در ادامه به علت تیره شدن استیل و راه های رفع آن می پردازیم . جهت خرید ژل تمیز کننده استیل با ما تماس بگیرید و همراه ما باشید با  :

  • علت تیره شدن استیل چیست ؟
  • بهترین روش محو لکه سیاه استیل
  • حذف لکه جوهر نمک از روی سینک ظرفشویی
  • نکات مهم استفاده از ظروف استیل

علت تیره شدن استیل چیست ؟

از جمله دلایل و علت تیره شدن استیل استفاده از جرمگیر های قوی و جوهر نمک و وایتکس است همچنین شست و شوی سینک , لوله های دکوراتیو پله استیل و…. توسط اسکاج های زبر بر روی این محصول موجب خط و خش روی آن می شود از دیگر علت سیاه شدن استیل واکنش استیل با آهن موجود در غذاست این امر موجب سیاه شدن قاشق , چنگال , قابلمه و دیگر لوازم استیل است که با مواد غذایی سر و کار دارد .

بهترین روش محو لکه سیاه استیل

استفاده از جوش شیرین و نمک

اگر وسایل استنلس استیل شما به هر دلیلی تیره شد برای از بین بردن آن می توان از ترکیب جوش شیرین و نمک استفاده نمود برای این کار محل مورد نظر را مرطوب نموده سپس ترکیب جوش شیرین و نمک را روی آن ریخت و پس از یک ربع محل مورد نظر را شست .

استفاده از سرکه

در صورتی که در وسایل استنس استیل شما دچار زنگ زدگی گردیده و یا تیره رنگ شده است می توان با چند دقیقه کشیدن توسط دستمال نرم آغشته به سرکه آن را بر طرف نمود .

استفاده از آرد

اگر جوش شیرین و یا سرکه در دسترس شما قرار ندارد میتوان محل تیره رنگ استنلس استیل را مقداری آرد پاشید در استفاده از آرد نیازی به مرطوب کردن محل نیست پس از نیم ساعت می توانید آرد را بدون هیچ گونه کثیفی از محل جمع نمود .

ترکیب آب مقطر و الکل

از جمله لوازمات پر کاربرد و پر استفاده در آشپزخانه قابلمه است علت تیره شدن استیل این ظرف تماس آن با آهن مواد غذایی است برای محو و بر گرداندن زیبایی قابلمه و یا قاشق چنگال می توان در یک شیشه پاک کن خالی آب مقطر و الکل را ترکیب نمود و پس از اسپری با دستمالی نرم آن را پاک نمود .

 حدف لکه جوهر نمک از روی سینک ظرفشویی

از جمله علت و دلایل سیاه شدن استیل ریختن جوهر نمک در سینک ظرفشویی می باشد در صورت رخ داد این اشتباه می توان برای براقیت مجدد از مواد پاک کننده خانگی استفاده نمود و پس از 10 الی 20 دقیقه با آب شست و شو داد  از جمله این مواد :

  • سرکه سفید
  • جوش شیرین و آبلیمو
  • جلاسنج
  • ترکیب آب و صابون

نکات مهم استفاده از ظروف استیل

  • استفاده از پدهای پلاستیکی و نرم برای شست و شوی آن
  • تمیز نمودن استیل در جهت رگه های آن
  • استفاده از مواد فاقد کلر مانند جوش شیرین , خمیر های اسپری , سرکه , حلال های الکلی

ژل تمیز کننده استیل

و در نهایت بهترین گزینه ما برای شما در خصوص از بین بردن تیرگی استیل ، ژل تمیز کننده استیل است . این ژل با فرآیندی سریع کلیه تیرگیهای سطوح استیل را با کیفیتی بسیار عالی از بین میبرد .