استنلس استیل به سرعت در حال پیشرفت

استنلس استیل در حال حاضر به خوبی درحال شناخته شدن است ، شهرت امروز و رشد شناخت استنلس استیل است که این نوید را می دهد که در آینده جزو متریال اصلی در تمام زمینه های صنعتی دسته بندی شود.

مذاب ریزی در فرآیند ریخته گری
مذاب ریزی در فرآیند ریخته گری

استیل ضدزنگ در جدیدترین طراحی موشک نوسط الون موسک استفاده کاربردی زیادی داشت. این مواد مقاوم در برابر سایش بار دیگر به نقطه اوج خود میرسند ​​، زیرا بیش از 50 سال است که در ساخت فضاپیما از آن استفاده نشده است. این سوئیچ آخرین لحظه توسط موسک از بدنه فیبر کربنی است که در ابتدا برای موشک برنامه ریزی شده بود. تصویری که به تازگی توئیت شده است ، یک نمونه اولیه از موشک های SpaceX را نشان می دهد که تقریباً یکپارچه سازی با سیستم عامل به آن می بخشد. اما فولاد ضد زنگ محصور به گذشته نبوده : اکثر مردم پذیرفته اند که این مواد آزمایش شده و آمادگی این را دارند که در هر مکانی از آن استفاده شود.

لوله های از جنس استنلس استیل

لوله های از جنس استنلس استیل

آینده با فولاد ضد زنگ

آیا فولاد ضد زنگ یک انتخاب شگفت آور فقط برای موشک ها در آینده خواهد بود؟

یک سؤال آسان برای پاسخگویی به خدمات مواد thyssenkrupp. مراجعه میکنیم ، جواب: اصلاً! خواص عالی و قابلیت تطبیق پذیری آن باعث شده استیل از جنس استنلس استیل برای طیف گسترده ای از کاربرد ها – حتی در خارج از این بی نظیر باشد.

لازم به ذکر است که درجه حرارت پایین حتی باعث افزایش استحکام ورق های استیل ضد زنگ سبک می شود و فولادهای نیکل کروم ضد زنگ آستنیتی از معدود موادی هستند که می توان تا 0 کلوین مورد استفاده قرار داد. طیف وسیعی از مواد دیگر برای تهیه همان ظرفیت بار نیاز به ضخامت های بالاتری دارند، که اینها موشک را سنگین تر می کند. از این رو استیل ضد زنگ مقاومت بهتری دارد. یک مزیت دیگر در مقایسه با سایر مواد مانند فیبر کربن صرفه جویی در هزینه است. فولاد ضد زنگ نه تنها هزینه قابل توجه کمتر دارد ، بلکه ضایعات کمتری نیز تولید می کند و پردازش آن نیز ساده تر است.

 

تجهیزات پر کننده پلاستیک
تجهیزات پر کننده پلاستیک

فولاد ضد زنگ با زمان حرکت می کند

در سرویس های مواد thyssenkrupp برای کشتی های موشکی (هنوز!) خدماتی ندارند ، اما چندین دهه است که از فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر سایش – در تولید تجهیزات سنگین تا لوازم آشپزخانه استفاده های گسترده ای دارند

فولادهای ضد زنگ از خانواده V2A ، به عنوان مثال مواد شناخته شده 1.4301 و 1.4307 ، متنوع ترین و پرکاربردترین انواع فولاد ضد زنگ در بازار هستند.

 

نمایندگی های thyssenkrupp در اروپای شرقی و غربی و آمریکای شمالی از منافع این شرکت در مناطق مربوط به خود مراقبت میکنند. از طرف دیگر شرکت تابعه ایتالیایی Acciai speciali terni تحت نظر این گروه تعداد کویل های استیل ضد زنگ را در کارگاه های خود تولید می کند و آنها را در سراسر جهان تحویل می دهد.